سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

  • ۰
  • ۰


محققا کسانى که گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ایستادگى کردند بیمى بر آنان نیست و غمگین نخواهند شد (سوره احقاف آیه 13)

بارها عرض کردم که به اعتقاد من هم گوهر ادیان عموما و اسلام خصوصا اخلاق است 
همانطور که در روانشناسی اخلاق به آثار و نتایج اخلاقی زیستن در بعد روانی انسان پرداخته شده و بسیاری بر این باورند احساس آرامش و امنیت درونی یکی از نشانه های سلامت روانی است .
و شاید به جهت همین جهت است که در قران نیز به این احساسات و عواطف انسانی به عنوان پاداشی برای انسان های تراز مکتب اشاره شده است.

در ایه بالاخداوند موحدین و یکتا پرستان حقیقی که را که بر طریق ایمان محکم و استوار می ایستند به دو نعمت یزرگ بشارت داده :
1- نداشتن ترس و وحشت ناشی از جهل و نادانی ار آینده نا معلوم که می تواند آرامش درونی انسان راهمواره مورد تهدید جدی قرار دهد .(لا خوف علیهم)

2- ایمنی از حزن و اندوه از گذشته که چه بسا با اشتباهات و خطاهای کوچک و بزرگی عجین بوده است و انسان را غمگین و آزرده خاطر می کند.(و لا یحزنون)

در آخرین روز ماه رمضان خدا را شاکرم که این توفیق را نصیبم کرد تا وعده که داده بودم محقق شود با تاکید بر اینکه خطای آنچه گفته شد ناشی از نقص و بضاعت مزجات این بنده از علم و دانش و درستی و صواب آن مرهون لطف و عنایت رب العالمین بوده است.
در خاتمه بر خود لازم می دانم از توجه همه عزیزانی که در این مدت با حوصله و بزرگوارانه این سلسله گفتارها را دنبال کرده و بعضا با نظریات مشفقانه خود بنده را یاری کردند تشکر کنم.

پ.ن 
إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ

  • ۹۸/۰۴/۱۶
  • پرویز رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی