سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

  • ۰
  • ۰


و [یاد کن] هنگامى را که خدا فرمود اى عیسى پسر مریم آیا تو به مردم گفتى من و مادرم را همچون دو خدا به جاى خداوند بپرستید( سوره مائده آیه 116)

در پست قبل با اشاره به ایات 116 و 117 سوره مائده در مورد آگاهی و یا عدم علم پیامبران پس از مرگ و وضعیت امت های خود مطالبی گفته شد که قصد تکرارش را ندارم .
اما ذیل همان آیات در تفسیر نمونه به نکته ای راجع به تاریخ مسیحیت و پاسخ به این پرسش که:
آیا در تاریخ مسیحیان هیچ دیده شده است که: «مریم» را معبود خود قرار دهند؟
یا این که: 
آنها تنها قائل به تثلیث و خدایان سه گانه یعنى «خداى پدر»، «خداى پسر» و «روح القدس» بوده اند؟ اشاره و چنین پاسخ داده شده است:
درست است که مسیحیان مریم را خدا نمى دانستند، ولى، در عین حال در برابر او و مجسمه اش مراسم عبادت را انجام مى داده اند، همان طور که بت پرستان، بت را خدا نمى دانستند ولى شریک خدا در عبادت تصور مى کردند.
به نظرم رسید این پاسخ بسیار در خور توجه است 
و آن اینکه اگر صرف اعمال عبادی بدون اعتقاد به خدا بودن معبود شرک است و انجام آن اعمال حتی برای پیامبران و شخصیت هایی مانند حضرت مریم (ع) جایز نیست انجام اعمالی مانند نذر , قربانی , راز و نیاز وحاجت طلبی و ... از بزرگان دین و مذهب وطواف بر قبور ایشان که مطابق عقیده و اجماع مسلمانان جزء اعمال عبادی است چه حکمی دارد ؟!

پ.ن
وَإِذْ قَالَ اللَّهُ یَا عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ أَأَنْتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِی وَأُمِّیَ إِلَهَیْنِ مِنْ دُونِ اللَّهِ

  • ۹۸/۰۴/۱۷
  • پرویز رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی