سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

  • ۰
  • ۰
اگر سماجت آن است که در آنچه درست است و یاحداقل آن را درست می پنداری پا فشاری کنی بنده آدم سمجی هستم و الا یکدندگی و لجاجت مطلب دیگری است و بنده هم حتی المقدور تلاش می کنم در برابر حق متواضعانه تسلیم شوم .
پرسش : جناب دکتر سروش بر پایه تئوری رویای رسولانه ایات قران را رویاهای محمد (ص) توصیف می کند و معتقد است فهم ایات نیازمند تاویل است .
قران کریم در چند موضع مشرکان و کسانی را که نبوت او را مورد انکار قرار می دادند به آوردن سخنی مانند قران دعوت کرده که به آن در اصطلاح تحدی ( مبارزه طلبی)گفته می شود.
مانند این ایه :
فَلْیَأْتُوا بِحَدِیثٍ مِثْلِهِ إِنْ کَانُوا صَادِقِینَ / پس اگر راست مى‏ گویند سخنى مثل آن بیاورند (سوره طور آیه 34)
با توجه به ایه بالا جناب دکتر سروش و یا هر یک از طرفداران تئوری ایشان باید به این پرسش پاسخ روشنی بدهند که در صورت تلقی ایات قران به مثابه رویا چه اثری بر این تحدی های متعدد قران بار خواهد شد ؟
به تعبیر ساده تر آیا کافی نیست تا منکران نبوت هم با فرض رویا بودن وحی در مقابل این تحدی قران ادعا کنند که اگر این رویاها را به ذلیل اینکه تنها او مشاهده کرده و کس دیگری نمی تواند مانند آنها را مشاهده کند , گواه صداقت او بدانیم ما هم می توانیم ادعا کنیم چون ما هم در عالم خواب رویاهایی می بینیم که احدی مانند آن را نمی تواند بیاورد در نتیجه انچه ما نیز در عالم خواب می بینیم همان وحی است ؟!
  • ۹۸/۰۵/۰۶
  • پرویز رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی