سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

  • ۰
  • ۰


این خانم قبلا هم با پسرش برای انجام کاری به دفترخانه امده بود اما این بار فقط قصد مشاوره داشت .
دبیر بازنشسته آموزش و پرورش بود و بنا بر آنچه خودش می گفت سالها از فوت همسرش می گذشت و تنها با پسر سی و پنج , شش ساله اش که مجرد و دچار بیماری کلیوی است زندگی می کرد.
گفت حدود پنج سال است پسرم با یک زن شوهر دار که قبلا همسایه ما بود و صاحب یک دختر بچه 7 ساله است رابطه دارد مدام با هم در ارتباط هستند و وقتی هم که در خانه هست یکریز با موبایل به هم اس ام اس می زنند و قربون صدقه هم می روند البته چند سال پیش قضیه لو رفت و حتی بخاطر همین جریان عذرشان را خواستیم شوهرش هم کاملا از این موضوع با خبر دارد اما هیچ عکس العملی نشان نمی دهد .
خانم ادامه داد دارایی من پنج دستگاه آپارتمان بود که دوتای آن را به نام پسرم کردم آن زن حداقل پنج سال از پسرم بزرگ تر است به پسرم وعده داده تا با طلاق از همسرش با او ازدواج کند و من یقین دارم با توجه به اینکه از شرایط بیماری پسر من که با دیالیز زنده است با خبر است می خواهد با مرگ او اموالش را بالا بکشد.
پرسیدم چه کمکی من می توانم برایش انجام بدهم ؟ 
گفت : می خواهم پسرم را از ارث محروم کنم ! برایش توضیح دادم که چنین چیزی در قوانین این مملکت ممکن نیست و تصرفات اشخاص در مورد اموالشان برای بعد از مرگ محدود به همان ثلث( یک سوم ماترک)است که می توانند در مورد چگونگی هزینه کردنش همان مقدار وصیت کنند .
از شنیدن این موضوع متعجب شد و گفت چطور نمی توانم در مورد اموال خودم 
تصمیم بگیرم؟ 
گفتم خوب شما تا وقتی در قید حیات هستید هر تصرفی می توانید در دارایی هایتان بکنید اما با مرگ رابطه اشخاص با اموالشان قطع می شود 
در هر حال اگر بخواهید هم دارایی هایتان را در زمان حیات در اختیار داشته باشید و هم به اشخاص دیگری که جزء وراث شما نیستند منتقل شود بهترین راه , انتقال و صلح قطعی اموال به نام اشخاص مورد نظر با شرط حفظ منافع آن مادام حیات برای خودتان است .
البته این حق را هم دارید که با قید حق فسخ معامله در مدت حیات هر زمان که خواستید و صلاح دانستید معامله انجام شده را کان لم یکن کنید و وضعیت را به وضع سابق برگردانید .
زن کمی به فکر فرو رفت به نظرم از این پیشنهاد راضی بود خصوصا اینکه آموزش و پرورش را اولین اولویتش برای واگذاری آپارتمان ها می دانست .

وقت خداحافظی انگار برنامه جدیدی به نظرش رسید و گفت آقای رضایی اصلا آیا بهتر نیست این سه تا آپارتمان رو بفروشم و یک سویت کوچک بخرم و با پولی که از فروش آپارتمان ها به دستم میاد بقیه عمرم را به سفر های خارجی برم و زندگی خوشی داشته باشم ...لبخندی زدم و گفتم به نظر من این سومی از همه بهتره !

  • ۹۸/۰۵/۰۷
  • پرویز رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی