سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

  • ۰
  • ۰

 

در ادامه نکته های قرآنی 2 می خواهم به ایه دوم از سوره دوم از چزء دوم یعنی ایه 143 سوره بقره اشاره ای داشته باشم :


در این آیه امده : وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِتَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ وَیَکُونَ الرَّسُولُ عَلَیْکُمْ شَهِیدًا / و بدین گونه شما را امتى میانه قرار دادیم تا بر مردم گواه باشید و پیامبر بر شما گواه باشد
لغت شاهد در این ایه بهانه ای شده برای خرافیون تا به این وسیله عقیده خود را در مورد حاضر و ناظر بودن پیامبر(ص) و امامان (ع) توجیه کنند در صورتیکه :

اولا در این ایه خود مسلمانان هم از انجا که امت وسط و میانه نامیده شده اند مکلف هستند که ناظر و مراقب اعمال و رفتار مردم باشند و امر به معروف و نهی از منکر کنند بنا بر این همانطور که شاهد بودن مسلمانان به معنای در همه حال و در حیات و ممات حاضر و ناظر بودن بر زندگی مردم نیست پیامبر و امام هم نمی توتنند همه جا حاضر و ناظر باشند و فقط در زمان حیات خود باید مراقب مردم باشند مگر اینکه لغت شاهد در یک ایه دو معنا داشته باشد !

ثانیا مگر معنا دارد خدا هم مردم را از تجسس در امور دیگران نهی کند و هم آنها را شاهد و ناظر یکدیگر قرار بدهد تا در خلوت و جلوت آنها را تحت نظر داشته و کشاف العیوب انها باشند در حالیکه خودش ستار العیوب است .

  • ۹۹/۰۲/۰۷
  • پرویز رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی