سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

  • ۰
  • ۰


دوران رکود و تعطیلی کار دفترخونه هم همیشه مثل روزهای پر ازدحام و شلوغش خاطرات زیادی برام داره ساعت حدود یازده صبح بود و مشغول مطالعه یا کار دیگه ای بودم که به خاطر ندارم .
مرد حدود پنجاه , شصت سال سن داشت یکی دو بار رفت و آمد او از جلوی در اتاقم توجهم رو به خود جلب کرد.
برای یک لحظه چشم هردوی ما با هم تلاقی کرد به آهستگی سلامی داد و به طرف درب خروجی رفت بی اختیار او رو صدا زدم و به داخل اتاق دعوتش کردم بعد از تعارفات معمول خواستم تا اگه کمکی از من بر میاد براش انجام بدم گفت کاری نداشته و فقط می خواسته ببینه به نیروی کار نیاز داریم یا نه که با دیدن خلوتی و سکوت دفتر و کارمندانی که پشت میز های خودشون بی کار نشسته بودند از سوال کردن منصرف شده! 
دعوتش کردم چند دقیقه ای بنشینه و ضمن صرف چای گپ و گفتی داشته باشیم قبول کرد و من برای اینکه سر صحبت رو باز کنم از شغلش سابقش پرسیدم گفت سالها مدیر دفتر یکی از شعب دادگاه بوده و باز نشسته است پرسیدم لابد شرایط سخت مالی دوران بازنشستگی باعث شده تا بعد از سی سال کار مداوم و توان فرسای دادگستری دنبال کار جدیدی باشه در جوابم گفت اینطور نبوده و فقط حوصله تو خونه نشستن و بی کاری رو نداره اون گفت با اینکه حقوق بازنشستگی زیاد نیست اما کفاف مخارج زندگی ساده اش رو می کنه تعریف کرد که دو فرزند دختر و پسر داره که هر دو دانشجوی دانشگاههای دولتی هستند و هزینه چندانی ندارند و با داشتن یه خونه کوچک تو جنوب شهر اجاره نشین نیست و همینطور یه پراید دست دوم داره که سالی یک بار به اتفاق خانواده برای مسافرت به شهرستان میبرن و اینکه همیشه سر پناهی برای زندگی و لباسی برای پوشیدن و غذایی برای خوردن داشته ... به نظرم آمد اگر این مدیر دفتر سابق دادگاه با زد و بند کردن و هزار جور حقه بازی و کلاشی و حرام و حلال کردن سالهای زیادی از زندگی خودش رو تبدیل به ماشین چند میلیاردی و خانه لاکچری و ویلای آنچنانی و کسب وجهه اجتماعی و ... کرده بود احساس خوشبختی بیشتری می کرد یا امروز که نسبت به عالم و آدم بی نیازه و با آرامش و طمانینه از زندگی ساده و بی آلایش خودش لذت می بره ؟! به نظرم برای فرزانگی همین قدر کافی است.


...خاطرات سردفتر

  • ۹۸/۰۴/۱۵
  • پرویز رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی