سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

  • ۰
  • ۰

 

احساس کردم مشترکات زیادی با این مراجعه کننده خانم دارم هر دو مدتی در آموزش و پرورش در رشته های علوم انسانی خدمت کرده بودیم برخلاف ظاهر سنتی و پوشش کاملا مذهبی دکترای حقوق از انگلیس داشت ولی بعد از برگشتن از انگلیس تحصیلاتش را تا اخذ دکتری فلسفه ادامه داده و در حال حاضر در همان رشته در دانشگاه تدریس می کرد که نشان می داد ذوق فلسفی و علوم عقلی دارد .

فرصت را غنیمت شمرده و پرسشی را که همیشه دوست داشتم از کسی که سالها به تحصیل و تدریس فلسفه مشغول بوده بپرسم مطرح کردم

پرسیدم : خانم...آیا کار با فلسفه و همیشه در گیر باز بینی و کند و کاو باور ها و عقاید خود بر مبنای عقلانیت بوده با توجه به اینکه چه بسا این تغییرات و تحولات پیا پی موجب برهم خوردن تعادل ساحتهای سه گانه وجودی انسان ( 1- باورها و عقاید می شود 2- احساسات و عواطف 3- خواسته ها و اراده )می شود برای شما آزار دهنده نیست و اصولا تا چه اندازه این تحولات فکری که می تواند آرامش روح و روان هر انسانی را بر هم بریزد برای شما قابل تحمل است ؟

پاسخ سرکار خانم ... و استاد فلسفه مبنی بر اینکه هیچ علاقه ای به امور عقلانی و فلسفی صرف نداشته و بیشتر به موضوعات دینی و مذهبی و خصوصا علم کلام بجای فلسفه توجه دارد همه پیش داوری های من را در مورد نقاط اشتراک و همزبانی با او نقش بر آب کرد و فهمیدم می شود استاد فلسفه در دانشگاه بود و در عین حال بدون هیچکونه دغدغه فلسفی و صرفا در پناه ایمان محض ! آسوده زیست.

 

  • ۰۰/۱۲/۰۳
  • پرویز رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی