سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

سایت شخصی پرویز رضایی

سردفتر اسناد رسمی 695 تهران

  • ۰
  • ۰

دیشب کلیپی را در مورد رفتار های خشن گروه داعش با ایزدی ها می دیدم گزارش گر برنامه با بعضی از دختران خرد سال و جوان که به اسارت گرفته شده و مورد تجاوز جنسی واقع شده بودند صحبت می کرد با خودم می اندیشیدم چنانچه به هر دلیل این جنگ و درگیری بجای نیرو های اقلیت مسلمانی که به عنوان تندرو وهابی و سلفی و غیره که می توان در مقام توجیه بین رفتار آنها و اعتقاد عموم مسلمانان قائل به تفکیک شد بین مسلمانان سنتی ( اعم از شیعه و سنی ) و ایزدی ها اتفاق می افتاد ایا هیچ فقیهی با توجه به متون و مبانی کلامی و فقهی مورد قبول حوزه ها و مدارس علمیه چه در بین اهل سنت و چه تشیع شهامت و منطق مخالفت با چنین رفتاری را داشت ؟!

ایا وقت آن نرسیده عالمان دلسوز مذاهب چاره ای بیاندیشند و با اجتهاد در اصول اجازه ندهند تا بقای اصل اسلام فدای اجرای متونی شود که در هر حال قابل تفسیر و تاویل است ؟!

صرفنظر از آمار و نظر سنجی ها شواهد و قرائن هم گواهی می دهد امار اتئیست ها در کشورهای اسلامی افزایش غیر قابل انتظاری داشته و همچنان رو به تزاید است .

  • ۰۰/۱۲/۰۳
  • پرویز رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی